סל משרות
כי אצלינו מוצאים עבודה

מיתוג עצמי

המונח "מיתוג עצמי" או "מיתוג אישי" מוכר בשפה המקצועית של עולם השיווק ושגור בשפתנו היומיומית. את המונח
עצמו טבע בעולמנו לראשונה איש השיווק טום פיטרס במאמר שכתב ופרסם בנושא בשנת 1997.
 
מיתוג עצמי מתייחס להצגה עצמית, לשיווק עצמי, ובעצם ל"אריזה" העוטפת אותנו כמוצר. כאשר פונים להסתכל על
מותגים שאנו מכירים מעולמנו, ניתן להבחין שמותג מאגד בתוכו תדמית מסוימת ומכלול של רגשות והתייחסות מצדנו, וכך כאשר אנו רואים את סימלה של חברת מותג כמו "קוקה קולה" לדוגמה, מאגר המחשבות וההתייחסות העולה בנו למראה סמל החברה היינו אוטומטי.
 
 
מהו מיתוג עצמי?
 
כאשר פונים לתהליך חיפוש עבודה או לשיווק עצמי בפני לקוחות הדבר כרוך בשיווק עצמי. מחפש עבודה שלא יגיע בטוח לגבי ערכו והתאמתו לצורכי עבודה זו, לא יצליח לשכנע את אלה העומדים מולו בהיותו רב ערך. מיתוג עצמי מתייחס ליכולת של אדם או חברה להפוך את עצמה למותג, וכפי שטום פיטרס אומר במאמרו, משמעותו של מיתוג עצמי לא מתייחסת לשיפור עצמי, אלא לשיפור הצורה שבה אחרים רואים אותנו.
 
אדם שבוחר למתג את עצמו יעסוק בבניית תדמית ובשיפור ה"אריזה" אשר עוטפת אותו. שיווק עצמי ושימוש במיתוג עצמי יגררו הצעות עבודה רבות אשר יסתמכו על התדמית שנוצרה, כמו לדוגמה חברת הבירה הישראלית "גולדסטאר", אשר מתגה את עצמה כבירה ישראלית, בעלת אופי חברתי ישראלי. ואכן כיום, כאשר לקוח ישראלי רואה את המותג "גולדסטאר", באופן אוטומטי יעלו בו רגשות של שייכות ישראלית, ותחושה חברתית. כאשר לקוח יחליט לארגן אירוע חברתי בדגש על "ישראליות",יהיה זה צעד נכון מבחינתו לבחור בחברת
"גולדסטאר" כספקית המשקאות שלו. 
 
 
מיתוג עצמי - איך עושים את זה? 
 
ברוב המקרים כאשר אדם יפנה לתהליך מיתוג עצמי הוא ייעזר באנשי מקצוע מתחום השיווק, וזאת על מנת להבין כיצד לייצר דעת קהל, ואיך לייצר תדמית מסוימת בעיני השוק החיצוני. תחילתו של תהליך זה תכלול את הגדרת המושא המיועד למיתוג ואמידה על יתרונותיו וייחודו. חברה או אדם שמבין את מה מייחד אותו על פני האחרים יכול למתג את עצמו ולהפוך ייחוד זה לדגל ו"אריזה" אשר תזמין התייחסות מסוימת ושלל הצעות עבודה בהתאם.